mandag 22. juni 2009

Liten og pinglete

Den er ganske pinglete den junisøtmispel-hekken jeg endelig har fått i jorden. .. Får håpe den vokser seg stor, kraftig og høy med årene...!
På siden av huset har vi ett ganske stort stykke som skal beplantes. Vi har gjort grunnarbeidet med jord og bark, så nå er det bare å fylle på med frodige (ha ha) busker. Før 17 mai, var jeg en tur på gartneriet og kom hjem med nærmere 20 planter. Utrolig kjekt å handle på gartneri, men iveren på å få alt dette i jorden stoppet etter den 7 busken....Og siden - har resten stått i en stor balje på terrassen - men NÅ er det gjort - og det er bare så utrolig deilig!!!!

Vi har fremdeles mye ledig plass i dette "bedet", men vi får fylle på litt etter litt. Men her noe av det som vi har fått ned foruten misplene...


Håper alle har en fin start på uken!
~M~

10 kommentarer:

Jannicke sa...

Ja,
det er litt av en jobb å plante på store områder.. Lett å miste motet underveis.
Jeg måtte inn og google junisøtmispel. Hadde ikke hørt navnet på denne planten før.. Har mye å lære i denne hageverdenen.. Men, for en flott plante! Fine og søte hvite blomster.. det blir garantert en flott hekk!!

Ha en fin start på uken du også :o)

Klem J.

Guttemamma sa...

Blir sikkert kjempefin,hadde det der vi bodde før! Vokste som bare det:-)

Anonym sa...

Så flink du er frøken:). Får ting unnagjort i ein fei du. Du tar så masse fine bileter. Blir heilt imponert. Bursdagen til Mikkel var jo så gjennomført og herlig. Tenkjer gullet åt masse kaka og koste seg maks. Vi kosar oss i sola. Deilig med sol og sommar. Stor klem Gunnhild

Anonym sa...

denne planten er det mamma og pappa har som hekk på den ene langsiden hjemme - husker hvor store de var da jeg var konfirmant og nå sier mamma at hun har store problemer med å holde dem så lave at hun kan klippe dem med bare en liten stige...
MEN du har nå begynt i allefall sier jeg - det er noe annet enn hva jeg har gjordt og da vokser det seg jo ikke stort og fint heller;-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hei :)
bli nok kjempefint med søtmispelen :)

fins ei slik svensk bloggjente ja :)
her er link til bloggen henna:
http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
ser ho har bokstav pause fram til august...
mine bokstavar er på vei i posten, gleda meg :)

Klem M :)

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen, yes alone hemma...Ganska skönt ibland. Oj vilket jobb med all plantering. Men visst är det skönt när det är gjort. Och fint blev det. Hoppas att ni har lika fint väder som vi har.

Kram till dig/ A

Anonym sa...

Utruleg fin hekk !!

Eg har min på lur..... klar til planting..haha

Klem F

Unknown sa...

Så fin hekk! Og så lekkert du hadde dekket bordet til ettårsdagen! Nå var det lenge siden jeg hadde besøkt bloggen din, men nå har jeg blitt følger slik at jeg letter kan følge med. :) Ha en god kveld!

mi-rachel sa...

jammen er det mye jobb å plante nedi.
husk å plante med litt god avstand da..de vokser jo til etterhvert :)

Karna sa...

Har noen hekkplanter som står i en stor svart stamp jeg også, som lengter å komme i jorden....

Ikke minst skulle jeg ha fylt sement i to svære hull som jeg har fått gravd opp...de har stått slik i noen uker nå...gruer meg til hele jobben, så det blir oversett...må bare ta meg selv i nakken...

Dette kommer til å bli kjempe fint når de får vokse litt, ha en fin St. Hans aften!