tirsdag 16. juni 2009

Mini Makeover i stuen!



I går var jeg litt crazy... var en tur på IKEA og kom hjem med nye trekk til Ektorp'en, og de var IKKE var hvite! Etter at jeg så at denne damen hadde kjøpt dette trekket til Ektorp-stolene sine, fikk jeg inspirasjonen jeg trengte til å prøve noe nytt.


Ofte, når jeg får noe nytt og kan endre litt stil, får jeg ånden over meg til stor rydding.....



Så i dag har jeg gjort akkurat det....og nå er hele stuen er ren og ryddig (enn så lenge). I tillegg til vasking, har jeg også flyttet litt rundt på småmøbler og pynt. Denne stolen har jeg hatt nede i gangen, men den har nå byttet plass med Eames-stolen. Synes denne gamle gjær-stolen er utrolig flott!
Lyktene fra Riviera Maison har fått kommet opp og frem fra soverommet....
Casablanca bildet er borte, og speilet er kommet tilbake på kommoden.

Lysene som for tiden ikke blir brukt så mye, er plassert oppå skapet, sammen med den gamle boksen jeg fant på loppe-markedet.

Kassen jeg kjøpte på Home & Cottage her om dagen, er nå blitt fyllt med blader - passet ypperlig til det formålet.


Alt i alt må jeg si meg fornøyd...selv om det har måttet gå noen timer før jeg ble fortrolig med de nye trekkene.... :)
.
Uansett - så tror jeg at jeg nå vil irritere meg mindre over de konstant skitne hvite trekken!
Nå er ferien min i gang - veldig deilig - så nå håper jeg at det blir litt mer tid til å besøke dere!
PS: Hvis du er ny hos meg og har lyst å ta en titt på hvordan stuen så ut før - se her.
Klem M

29 kommentarer:

mi-rachel sa...

1) så enormt fint det ble med nye trekk. liker disse kjempe godt.
2) liker stilen din super godt. tror jeg må gi meg med disse retrokjøpene mine..og gå for litt mer country!new england stil :)
3) jepp,det er meg på bildene. må være grei med mannen min.)
4) så herlig med ferie! 8 uker..ikke verst!

Anonym sa...

Så fint-du er flink:-)
Ble veldig lekkert og gjennomført!
Ha en fin kveld, klem Hege.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

vart jo kjempefint med dei nye trekka :)

hadde bere mi stove sett like ryddig og rein ut so hadde eg vore glad :)

frustrerte fruer hos deg og?

Klem M :)

Lotta sa...

Det ble kjempe lekkert...!!!! Skikkelig sommerlig:) klem til deg:)

Jannicke sa...

Du har en knallfin stue!!!
Virkelig gjennomført ;o)

Så deilig da med 8 ukers ferie. Jeg har noen vakter igjen denne + neste uke - så er det ferie på meg og.

Klem J.

Fru Fjeldhammer sa...

så stilig det ble!!!
Skikkelig gjennomført...

Kjolesnekkern sa...

Hei, så maritimt, sommerlig og stilig det ble!!! Nyt ferien din! God natta fra Marianne:-)

Livy sa...

Heisann!
Det ble utrolig fint!! Kjempekjekt med de sofaene når man kan bytte trekk - vips har man "ny" stue:-)

Ønsker deg en kjempefin kveld!
Klem fra Livy

Stjärnor & Champagne sa...

Åhhh vad snyggt snyggt snyggt...Tröttnar du på din fina pläd och kuddvaret Lexington( har försökt att få tag på likadan) så vet du vart du kan hojta till hihi...Ektorp är jättefin, jag skall köpa en vitt + en fåtölj till sommarhuset när golvet är vitmålat.
Kramis A

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi tack för tipset, natti natti...

Kram

Katarinas hjem sa...

Hei:) Så fin blogg du har. Og så flott stua di ble med nye trekk på sofaen. Nesten som et nytt rom:)
Katarina

tinemor sa...

Så maritimt og stilig det ble!!!

Klem

Anonym sa...

jammen sa jeg forandring!!!
Du et spørsmål i natten - alle de bildene du har over "sjenken" hvordan har du valgt ut dem - jeg ønsker meg en slik fotovegg, men det er jo sååå mange bilder og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg ned i et nummer som det går ann å kjøpe ramme til og henge opp på veggen - mange sier at jeg jo har plass nok, men da må jeg gruppere dem og hvordan gjør jeg det - har du noe forslag??

Aratorps Lena sa...

Å vad fint du gjort, så somrigt och härligt! Me love! BRA KÖP! Ektorp är ett riktigt fynd! Jag är sugen på att slå till på två stycken i väntan på Howard! Ha en bra dag! Kram

meaningmoon sa...

så flott det ble! du har d så fint, og trekket passet kjempefint inn hos deg!

Smineset sa...

Det ble kjempefint. Så på trekkene hos Karna og sa til Ole Marius for bare neon dager siden at de skal vi ha på ektorpene på Melbu ;-)

Ja, jeg tror faktisk vi kjøpte putetrekkene samtidig på den butikken i den koslige lille "bygda". Husker ikke hva det het der.

Hadde du det fint på sommerfest?


I dag skal vi på jobben til OM å grille og kose oss, så nå håper jeg bare at det skal slutte å regne ;-)''

Klem

Karna sa...

Så flott det ble hos deg, kjempe lekkert!

Må si at det er MYE mer praktisk med disse trekkene, selv om jeg er blitt mye strengere med hundene mine....

Må bare ha meg en tur til H&C igjen, kan ikke gå glipp av de rabattene.....selv om jeg ikke har plass til en knappenål til...

Så heldig som har startet på sommerferien, det er noen uker til på jobb for meg, men som jeg gleder meg!!

Nyt solen, finn deg en lun krok og kos deg!

Hem och Lycka sa...

Åå vad fint, så himla snyggt!

kram Mia

Anonym sa...

Heisann!! Kjempe fin blogg som jeg følger med på hver dag!! Det ble fint med nytt trekk på sofaen! (tillater meg å rette opp i at stolen du viser heter jærstol- kommer fra Jæren hvor jeg bor. Ser det er mange som skriver feil på det... men stolene er utroligt fine!!) Ha en fin dag!!

Guttemamma sa...

DU har vært flink og de er kule de stripete trekkene!!! Herlig hos deg:-)
ps. selvsagt vil jeg ha sol....
smask

Sommerlyst sa...

Til anonym: Takk for at du følger bloggen min - det blir jeg så glad for å høre!!! :)

Selvfølgelig heter stolen Jærstol... ;) Liten skriveleif der.. hihi!

Klem M

P.Baczkowska sa...

What a great blog with SUPER photo's, really amazing!! I go 'Follow' you! Thanks for sharing!!

Frøken Lykkelig sa...

Tusen takk for hilsen!! Ja noen har følgt med bloggen min ja og sett hva jeg liker... det skal jeg fortelle deg :-) Fikk litt Green Gate ja... så da er jo jeg strålende fornøyd :-)

Håper du koser deg i ferien.. jeg har to dager igjen så fyker vi avgårde til Bergen!! Hurra hurra!!
Hjem kjære hjem!!

Jeg synes trekkene dine var kjempefine!!! Og minimakoveren var jo helt suveren!! Du har det såååå fint altså!!

Ha en forsatt herlig onsdag

Tiril sa...

Så flott å sommerlig det ble, rålekkert overkast som henger over armlenet,
Du har en flott blogg, helt i min smak da....

stjerneglass sa...

Så utrolig fint det ble hos deg!

Unknown sa...

Så utrolig fint det ble!! Koselig med litt maritim stil på sommeren!

Du har en lekker stil!

Ha en flott kveld:)
Klem Linda

Trude sa...

Hei, tusen takk for koselig hilsen inne hos meg!! Om du ble forelsket i puten, falt jeg helt for bloggen din...må legge en link til deg:)
Masse flott hos deg. Puten ja, den er faktisk mitt verk, så om du vil høre litt mere, så er det bare å ta kontakt.
Holder på med et nytt prosjekt her som jeg tror du vil like med din flotte "New England smak". Vi høres igjen

Englefryd sa...

Wow det ble råååå lekkert altså. Nå fikk jeg også lyst på nytt trekk til ektorpen på loftstua. Skikkelig sommerlis. Og så masse flotte ting du har. Super inspirerende. Deilig med ferie nå ja:-)

Tudelidu vi blogges om noen uker!!

Silje sa...

Kjempe flott stue du har. Det ble veldig lekkert og gjennomført meg de nye trekken til sofan.

Klem Silje.