søndag 7. august 2011

Lese/blogge/kose - krok


Da var endelig lese-hjørnet på plass. Har lenge sett for meg at hjørnet ved siden av peisen skulle romme en kosekrok for dem som hadde lyst å sitte litt unna selve sofa-gruppen og TV-titting.

Kuler fra Slettvoll, lampe fra IKEA, lite fat er kjøpt i Danmark.
På fredag - etter en strabasiøs tur på IKEA med hele familien - kom endelig stol og puff i hus. Og i løpet av kvelden hadde jeg egenhendig satt sammen alt sammen! Ellers har jeg funnet frem litt saker og ting som jeg har kjøpt for lenge siden, men som jeg har spart til de nye huset.  Koffertene har jeg funnet på loftet!



Det gamle sjø-kartet har vi også funnet på loftet - og jeg synes det var så flott og hadde så nydelig farge, at jeg måtte få det i ramme og opp på veggen. I detalj bildet over - ser du hvor vi bor! Omtrent midt i bildet...på Søreide!

 Kroken er allrede i flittig bruk! Er på jakt etter den "perfekte" stålampe til å ha bak stolen. Innspill mottas med takk!

 Pledd fra Ahlens

Når det zoomes ut - ser dere at det gjenstår en hel del! Vindu skal skiftes, lister skal på - og ikke minst....peisen må males ferdig. 

I morgen begynner hverdagen igjen. Hvertfall for barna. Minsten skal i barnehagen og jentene skal første dag på SFO på ny skole. Det blir spennende. Selv har jeg fri mandag og tirsdag for å kunne gi jentene en myk start i alt det nye! De to barnefrie dagene skal jeg bruke til å prøve å få litt orden!

Ha en fin start på uken!

ps: Takk for mange fine tilbakemeldinger på kjøkkentegningene!

8 kommentarer:

starsathome sa...

veldig koselig krok!!Detaljene var så vakre og kartet skikkelig tøfft=)
Likte det at du zoomet ut;) ærligheten i et bilde er litt artig syns jeg!
God søndag videre-Karin

Mine diller♥ sa...

Koselig krok og koselig blogg du har :) Gleder meg til å følge deg videre.

Ha en fin søndagskveld, klem

Christina Mari sa...

Kjempe fin og koselig krok! Der vil dere nok kose dere.
Ha en god kveld.
Klem Christina

Ingvild sa...

Kjempefin krok. Kartet var lekker og stylingen vakker som alltid hos deg.
Det går absolutt an å få det koselig selv om alt ikke er helt ferdig.

Ha en fin kveld videre,
Klem,I

Supersnuppa sa...

Nydelig krok!
Men jeg må innrømme jeg synes du er dristig som kjøper HVIT stol og puff! Det hadde aldri gått her i huset. Mann, hund og barn som lorter hele dagen her:)

Ha en finfin søndagskveld!
klem

Jannicke sa...

en superkoselig krok!! Lurt å ha en slik rett ved peisen :o)
Klem J.

Vivian sa...

Hei.
Dette var en koselig krok. Masse fine detaljer, og stilig med kartet:)
Tusen takk for så koselig kommentar hos meg. Jeg ble så glad.

Ønsker deg en super ny uke, og lykke til med jentene på ny skole.

Klem Vivian

Lilli@Home sa...

Skikkelig kosekrok. Artig med akkurat det sjøkartet på veggen. Viser hvor jeg bor. Austevoll/Hundvåkøy tror jeg det står på kartet. Hilsen Lilli