søndag 28. august 2011

Cupcake - lappeteppe / Cupcake quilt


Litt detaljer fra Cupcake teppet som Maja har på rommet! Da dette havnet på bloggen for en tid tilbake, var det flere som kunne tenke seg å vite mer om dette teppet! 
Ting tar tid (beklager til dere som har ventet), men her kommer litt fakta!


Teppet er som nevnt laget av min flinke mamma og er en gave til "huset"! 
Oppskriften, med tittelen Søte kaker med sukker fant hun i boken Applikasjoner, skrevet av Gerd Gellein Merkesdal. 




Uten å gå helt i detalj på oppskriften så kan jeg si at:

Teppet er 117 X 137 cm
Rutene med cupcakene i er 20 X 20 cm

Dette er ett utrolig søtt teppe som passer 
perfekt i miljøet til små prinsesser!

My mom made this cute cupcake quilt for us, 
and right now it brighten up my youngest daughters room!


9 kommentarer:

Smått og Stort sa...

Bare en ting å si her- nydelig teppe!

IngunnF sa...

For et flott teppe!

Hulda sa...

Så flink moren din er! Dette teppet har det vært mye arbeid med. Nydelig resultat. Flott hjemme hos deg. Fant bloggen din nå. :) -Husfruas Memoarer-

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

For et nydelig teppe, å for et arbeid! Hun er flink mammaen dun ;o)

Klem Anna

Jannicke sa...

kjempekoselig!!! Og ekstra hyggelig når det er hjemmelaget av mormoren!

Klem J.

LYKKEBO sa...

Nyyyydelig fint!! Og jeg som elsker cupcakes!
Den boken ønsker jeg meg!
Kjempe flink mamma!

Ps..har sendt deg en mail;)

Klem

Dittemor sa...

Tusen takk! :) Krysser fingre for at de har akkurat den boken på biblioteket. :)

LilleKrutt sa...

Du er så flink min venn! Du burde gi meg opplæring :D

hjertemynthe sa...

FOR et LEKKERT teppe! Så heldig du er som har en så flink sy-mamma =)