søndag 31. januar 2010

This is me - 1 år som blogger!


Siste dag i januar - tenk det dere!!



Visste dere at jeg begynte å blogge i januar i fjor? Så i denne måneden har jeg faktisk hatt 1 års jubileum som blogger! Det er derfor nå en fin anledning til å ha en liten oppsummering av mitt første år som blogger, i tillegg til at dere skal få vite noen fakta om meg som dere kanskje ikke visste! Har nemlig fått en utfordring av Frøken (male)STRØKEN...


I løpet av året som har gått, har jeg blogget om mye forskjellig. For det meste handler innleggene om hus og hjem, da jeg har en stor interesse for interiør, men det har også blitt endel innlegg om (det kaotiske) hverdagslivet med mine 3 barn, mann (og nå katt).
Hvilken blogg som inspirerte meg til begynne å blogge, husker jeg ikke helt, men jeg husker at jeg en tidlig januar kveld i 2009, satt og søkte etter noe på nett - og så ramlet jeg innom en blogg. Jeg hadde omtrent aldri vært inne på en blogg før, men ble helt fasinert over at det fantes en hel verden av bloggere der ute med de samme interessene som meg selv! Det tok ikke lang tid fra jeg oppdaget bloggverden, til jeg selv hadde en blogg, og jeg hadde ærlig talt ikke gjort meg opp særlig mange tanker om hva jeg skulle blogge om eller hvorfor jeg ville det, men jeg tenkte uansett at det kunne være en fin måte for familie og venner i andre deler av landet/verden å følge med på hva vi holdt på med!




Lite ante jeg hvilken besettende hobby blogging skulle bli. Det har nok til tider blitt brukt vel mye tid foran PC og litt mye" løpe etter dagslyset" for å ta bra bilder, så når jeg plutselig bare er "borte" er det fordi jeg må jeg ta en pause for å få orden på prioriteringene igjen. Livet med fulltids jobb og 3 barn er til tider veldig travelt og innholdsrikt, og tiden strekker ikke til, for alt man vil gjøre. Derfor er jeg ikke alltid like flink til å legge igjen spor etter meg hos andre. Når valget må bli mellom å ta tid til å blogge selv eller legge igjen kommentarer - så har jeg valgt å ta tid til å blogge selv. (det betyr ikke at jeg ikke besøker andre blogger)

Hvorfor blogger jeg? Lurer kanskje noen på. Å si noe konkret om hvorfor, og hva som er så kjekt og givende med bloggingen synes jeg er vanskelig. Kanskje har bloggere ett større eksponeringsbehov enn andre, jeg vet ikke, men jeg må innrømme at jeg synes det er veldig kjekt å kunne vise frem det jeg lager / gjør/ kjøper - og hvis jeg med det kan inspirere andre så er det veldig morro!!
.
Ved at jeg blogger så slipper også venner og familie (som kanskje ikke er så interessert heller) å måtte si sin mening om det ene og det andre som skjer her i huset! For det er vel egentlig mest tilbakemeldingene fra l i k e s i n n e d e som gjør det så ekstra kjekt å blogge!!
I løpet av året som har gått har jeg fått 106 følgere på siden min! Tenk at så mange synes at bloggen MIN er verdt å følge med på!! Jeg kan ikke få sagt det nok, men jeg er utrolig takknemlig og ydmyk ovenfor alle som tar seg tid til å følge med på meg og legge igjen koselige hilsner! Det er alle dere som gjør det verdt å blogge! Tusen takk!

Noen bloggere betyr litt ekstra for meg, foruten at de har veldig inspirerende blogger, så startet vi blogging noenlunde samtidig og har fulgt hverandre siden den gang. Jeg tror dere vet hvem dere er, men skit la gå jeg nevner i fleng; Mi-rachel, Hjem og Lykke, Stjärnor&Champagne og Pippilottas Hus! (Dere finner alle på blogglisten min)

Utover disse flotte damene er det så utrolig mange damer med vanvittig fine blogger der ute, og mange har jeg på Blogglistene mine. Så er du ute etter inspirasjon - klikk i vei og drøm deg bort i alle disse herlige hjemmene!
.
Oi nå begynner det å bli mye tekst her og halvparten har sikkert allerede falt av lasset, men for de som fremdeles henger med, så kommer det her 7 kjappe fakta om meg....

1. Født sommeren 1975
2. Bodde mine 5 første år på Grønland (ja, øyen), men ikke i iglo eller blant isbjørner.
3. Bor nå i en trekkfull og litt for liten tomanns-bolig med helt feil farge, rett utenfor Bergen, med 3 barn, mann og katt.
4. Liker ikke rot, men lever i det hele tiden. Ekstremt lettlurt, men ikke naiv.
5. Gifter meg i mai....eller Vi gifter oss, heter det vel.
6. Er svært utålmodig, men også ganske lat.
7. Hadde en noe mislykket tur hos frisøren i går og ble møtt med; "Mamma, du har fått GULT" hår...og jeg kunne ikke annet enn å sukke og si meg enig!
.

Jeg er ikke noe flink til å sende awarder og utfordringer videre - så den som vil ha den - vær så god!

.

Tusen takk til deg som orket å lese alt dette og til alle dere som gjør at man har lyst til å fortsette!!

Ha en fantastisk start på uken!

24 kommentarer:

Sjöboden sa...

Grattis till ditt jubileum! Visst är det kul att blogga, har man börjat så är man nog fast :)

Kram Caroline

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gratulerer med jubileum. Jeg feiret også i januar - og som du sier det er "besettende"! ;)

Så hyggelig kommentar hos meg, tusen takk. Stas at du likte deg på kjøkkenet mitt. :D

Håper du har hatt en god helg! ♥

Vibeke :)

Forever Love sa...

Så kjekt å lest litt mer om deg. Nydelige bilder og jeg synes du så fin ut på håret jeg!!
Ønsker deg en god kveld og fin start på uken.
Klem fra Tonje

Ingrid sa...

Gratulerer med ett år som blogger, og takk for inspirasjon! :)

Kaja sa...

Gratulerer med ettårsjubileum :)

Ingvild B sa...

Gratulerer med 1 årsdag! ;)
Flott blogg!!

Trude sa...

Jeg er innom og følger deg hele tiden, men ikke flin til å kommentere. Kanskje jeg klarer å rette på det utover i 2010? Uansett, liker det jeg ser og leser her hos deg, du har god smak og jeg blir inspirert:-)

Ocean showroom sa...

Gratulerer med 1 år som blogger! Husker jeg jeg ble kjempeglad da jeg oppdaget bloggen din, for den er virkelig verd å lese og ikke minst nyte alle de fine bildene!
Artig å lese litt mer om DEG i dette innlegget:)
Håper det blir litt bryllupsblogging her nå fremover:)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem, Lene

Fru Fly * Heidi sa...

Veldig koselig å lese mer om deg, og som vanlig; nydelige bilder!♥ Gratulerer med 1-årsjubileum! Klem Heidi

Anonym sa...

Grattis me jubileum!!!! :) Så fint at du fikk award akkurat på jubileumsdagen din :D Bra timing!!

Ellers fortsatt flott søndag :)

_susanne_

Lotta sa...

Ah gratulerer så mye md 1 år:) Så gøy å lese litt om deg. Du har en veldig fin blogg:)Og jeg titter ofte innom.
Klemmer fra
Lotta

sandra sa...

hei-koselig blogg du har! la meg merke til gulvet i huset deres- nydelig! hvilke er det? vi samler ideer til hus-drømmen;) ha en fin uke:)

Love Peace Pionies sa...

Gratulerer med 1 årsdag:)
klem

Jill sa...

Grattis med ditt første år!
jeg er stadig innom bloggen din men ikke alltid like flink til å lege igjen kommentar.
Keep up the good work :-)

Husmora Torunn Husbyn sa...

Gratulerer med ett år som blogger! Jeg har nylig "oppdaget" deg, men gleder meg til å følge deg videre.
Ha en flott uke! :-))

mi-rachel sa...

åååå..din blogg har en spesiell plass i bloggehjerte mitt også. vi startet jo på likt og jeg har alltid likt stilen din-og dine amerikanske innslag. vi forandrer jo litt stilen her i huset..og jeg kan love deg at bloggen din har vært til inspiasjon på den fronten.) og jeg ser vi er like gamle. 1975..et pent år:)

Anonym sa...

faktisk så er nok bloggen din en av inspirasjons kildene til at jeg begynte å blogge - jeg begynte vel i mars jeg - uttrolig hyggelig og morsomt å følge med deg og dine!! Måtte det bli flere bloggbursdager ( selv om man ikke har tid til å blogge så mye man vil - det gjør ikke noe!!)
ha en fin mandag

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh kära kära bloggvän....Grattis till ditt år, ja jag har ju också ett år men 12 januari. Som du skriver så har vi ju följt varandra och det hoppas jag att vi kan fortsätta att göra. Jag är så glad att du är tillbaka på bloggen.
Stor kram från mig/ A

Vibeke / Mammas Hus sa...

Takk for fine ord om rommet til Hedda - vi er veldig fornøyde. Mangler (nesten) bare taklampe og gardiner så blir det helt bra. ;)

A Seaside House sa...

Heisann! Gratulerer med overstått 1årsdag:) Lite nytt i forhold til huset ennå desverre, litt papirarbeid igjen ennå der, det går litt seint med oss for vi har ombestemt oss ganske mye etterhvert iforhold til planløsning osv... Ellers så er det egentlig pga. ny jobb det er litt travelt her nå for tiden, driver med teknisk tegning nå, noe jeg liker veldig godt, men travelt nå i startfasen.

Ha en flott dag og uke du også:)

Anonym sa...

Gratulerer med jubileum! Du har en fin blogg som jeg ofte er innom! Håper du fortsetter med det!

KLem Kristine

by Siv sa...

Grattis med jubileum :)
Her har jeg ikke vært før, nå har jeg bladd meg langt tilbake, kjempekoselig blogg du har!!!
Og så er det kjekt å få litt info gjennom utfordring...
Ha en finfin kveld
*Siv*

Bolettes hus sa...

Hei!! Du imponerer meg med bloggen din, og ikke minst stilen din! Liker den knallgodt!!

klem Kari

Små hjertedømmer ♥ sa...

Gratulerer med 1 års dagen. Ønsker deg en en fin "bursdag" Kjempe fin blogg!!
Klem Ina