torsdag 28. januar 2010

Bake kake søte...


I kveld har jeg "stått over bakebollen" for å si det rett ut! 24 muffins er nå klare for salg i morgen! Ja, salg ja, for i morgen (eller i dag, alt ettersom når du leser) skal vi ha kakesalg på jobben til inntekt for Haiti!! Ett kjempebra tiltak som avdelingen jeg jobber på, har kommet opp med, - og bidra det må man selvfølgelig! Med maaange kakebakere håper vi på at resten av organisasjonen stikker innom og kjøper ett stykke eller 10... ;)

De som har fulgt med bloggen min en stund, har nok fått med seg at når jeg baker - ja da går det veldig ofte i muffins eller cupcakes om du vil. Hvorfor det, lurer du kanskje på...

Jo, fordi det er såååå enkelt, og så blir de blir så fine og så smaker de himmelsk!
Som dere ser på bildet over, så tar denne småbarnsmoren seg noen raske snarveier med ferdigposer for selve muffinsen...


DET må da være lov - det handler tross alt om effektivitet (og det viktigste er tross alt at de SER bra ut...)

Ett lite tips...sett muffinsformene i muffinsbrett - da holder de fasongen bedre og blir større i høyden istedenfor bredden...

Når det gjelder fyllet, så er det ingen snarveier...bare MANGE MANGE kalorier!!


ROSA fyll er populært, så det er viktig å ha RØD konditorfarge i hus! En liten dæsj og det blir så fint og rosa at!

Kun kreativiteten setter stopper for pynten - det er bare til å pøse på!


Og på 1-2-3 har man 24 lekre muffins klar for salg eller rett og slett for egen nytelse!

Vel bekomme!

Oppskriften på fyllet? Her er det:

GOD FREDAG!!

15 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Godt initiativ! Ha en god og søt fredag;)

Ingrid sa...

Så lekre de ble.. håper det blir innbringende til Haiti! :)

Kristoffa sa...

Mmmmm.... dette så godt ut!!! Jeg har også mange ganger tydd til den lettvinte løsningen. Synes de er veldig gode jeg da:) Men, tror jammen meg at jeg må prøve kremen du har vist oppskriften til. Det hørtes veldig godt ut!

Made by KKann sa...

Herlig - tusen takk - det fyllet skal jeg prøve - ser såååå lekre ut - og lykke til med salget - et knallbra tiltak!

Jeg har bakt snickers-kake i kveld..skal på 7. klasse ball i morgen!!! Smil!!

KlemKKann

Unknown sa...

Så flott initativ!!
Og de muffinsene så virkelig gode ut!!
Og jeg er stor fan av litt lettvinte løsninger :)

God helg!
Klem Linda

Sissel sa...

De så uuuutrolig god ut!

Og tiltaket er jo kjempeflott!

Tror jeg skal lufte den ideen på jobben i morgen!

Ha en fin dag i morgen og lykke til!

Marte sa...

Vi liker snarveier! Herlig!
Flott måte å støtte Haiti på da!
Disse kommer til å bli fort utsolgt;)

Marte

Jannicke sa...

Mmmm sier nå bare jeg! Fikk vann i munnen her jeg sitter! Helt tom for søtsaker i huset... stakkers meg.. (haha).
Lykke til med salget, flott initiativ!
Klem J.

Love Peace Pionies sa...

Mmm, ser digg ut. og takk for tips...
dans på roser var så snill å dele dette redigeringsprog. www.picnik.com
enkelt. veldig gøy å lage collager..
hadde hatt lyst til det lenge. men jeg bruker egentlig lightroom, går ikke an der. litt rart egentlig..
god natt

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

NAM! Rosa og delikate :)

Lykke til med innsamlinga, eit godt formål!

Klem M :)

I drømmeslottet sa...

wow, disse så supergode ut! Vet ikke om jeg ville spist den og beholdt dem til pynt fordi de er så fine:-P håper salget går godt, jeg ville helt klart kjøpt..! Fortsatt fin kveld, eh natt

Husmora Torunn Husbyn sa...

Hei!
Lekre muffins til en kjempegod sak! :-)
Ha en fin helg! :-)

Anonym sa...

Kjempegod insats! Du er virkelig flink:o) Tusen takk for at du deler oppskriften, for jeg har smakt disse herlighetene, og de er utrolig gode:))klem Hege

Ocean showroom sa...

Yummi!
Så bra tiltak på jobben din da!
De så helt fantastisk gode ut, og ferdigmix er absolutt lov! Noen av disse her er jo knallgode:)
God fredagskveld!
Klem, Lene

Smineset sa...

Super måte å samle inn penger på! Lekre var de også! Det kan se ut som om vi har vært på samme spor i dag (Sjekk bloggen min...).

Hils alle og kos dere masse i helga!

Klem ;-)