lørdag 9. mai 2009

På glass...

Grøt og -melke pakker/esker er ikke særlig dekorative på kjøkken benken. Etter å ha "irritert" meg over at disse aldri kom inn i kjøkkenskapet som de skulle,

... fant jeg ut at innholdet heller kunne puttes i noe som var pent å se på.

Disse to glass-krukkene kjøpte jeg på Home and Cottage, da jeg var der rett etter de åpnet. Litt rustikke i stilen og veldig fine.

Når jeg først er i gang med å vise hva jeg kjøpte der den gangen, så kan jeg også vise den lille trekassen jeg kjøpte til kjøkkenet.Den har fått plass ved siden av komfyren og rommer oljer, salt og pepper.
.
Ellers har denne uken virkelig gått fort! Jobbstarten har gått veldig bra - det har rett og slett vært herlig å komme i gang og ut av huset litt. Tro det eller ei...
.
Det kan jo ha med at mannen steller hjemme og tar seg av minsten, endel husarbeid og har middagen klar når jeg kommer hjem. Jeg er veldig heldig som har en mann som både kan og liker å lage mat!!!
.
Kan tenke meg at høsten blir mer hektisk, når vi alle skal ut av huset om morgenen og middagen skal lages når vi kommer hjem. Enn så lenge nyter jeg tiden med min helt egen husfar i hjemmet!!!
.
Jeg ser at tiden til blogging blir litt mindre, men jeg titter innom dere så snart anledningen byr seg - og innleggene mine kommer dessverre ikke ut hver dag!! Skal jo ha tid til "all denne" treningen også.... :)
Ønsker alle en riktig god helg!!
Vi sees!
Klem M

23 kommentarer:

Mjuka sa...

Riktigt snygg förvaring!
Trevlig helg
kram Malin

Smineset sa...

Hihi... Ser ut til at jeg har mistet en dag gitt... Ikke så dumt, da har jeg jo fri i morgen også...

God ide' med de krukkene. Lekker var de også!

Lillemann er litt syk så i dag er vi inne og koser oss...

Hils! Klem ;-)

Ninas Drops sa...

Ja koselig med slike krukker/bokser/glass til oppbevaring...
Også likte jeg så godt den kassen til alt det andre..dekorativt og fint..

Så fint at uke gikk så bra...Har skjønt det på mange at det er deilig å komme igang igjen etter å hva vært hjemme så lenge...Også med en egen husfar i heimen som steller og ordner så må det være toppers...

Kos deg med det du har nå og ikke tenk på det som kommer til høsten du...det høres lurt ut...Kjedelig å gå å grue seg for noe som kanskje kommer til å smoooth vettu...

Flink som trener..bra...Skjønner da at kjeks må vike...Jeg klarer begge delere...thi.hi...Altfor glad i søtsaker...*fnis*...

Ha en riktig fin lørdag videre da du=) KLem fra Drops...

meaningmoon sa...

Veldi fint og veldi lurt med de glassene!! Skikkelig fin den kassen også:O)

Ha en fin helg videre,pluttselig er mandagen her igjen;)

Guttemamma sa...

Godt å høre at du har overlevd jobbstarten! Veldig fine glass og trekasse du har kjøpt!! Klem

Villa Kos og Kaos sa...

Så stilig de glasskrukkene var...ett fresht alternativ til Norgesglassene!
Trekassen var også lekker!
Tenker det er godt med helg nå etter jobb-uka!!
Kos deg masse!
Klem G-C

Linda sa...

Så koselige oppbevaring du har på kjøkkenbenken din!

Ha en fin lørdagskveld!

Bo med Lena sa...

Ja, det bar preg av litt panikkrydding her også idag. Plutselig var jeg over hele huset på en gang og det så ikke ut. Fikk ryddet ut av en stor kommode(med skuffer som bare datt fra hverandre..grrr) i kjøkkeninngangen også og kastet den på søpla DET var deilig det! Så nå er det ryddig og fin her igjen :)

Likte glasskrukkene dine!

Fortsatt fin helg :) Klem

mi-rachel sa...

fine krukker.
og den trekassen var kjempe fin!
så bra at du nyter jobblivet :)

Stjärnor & Champagne sa...

Vad härligt det måste vara att komma hem och maten är färdig....Vilka fina saker du har köpt. Jag är egentligen varken kjol eller klänningsmänniska. Använder mest byxor men ibland kan det vara kul att vara lite kvinnlig.

Stora kramen Anne

Anonym sa...

så fint at back to work gikk greit og at dere er så heldige at dere får en myk start på det hele!! Det er lenge til høsten! Ha en fin helg!!

Ninas Drops sa...

Får håpe sola skinner fra skyfri himmel på dere i morgen..vi vil jo ikke at buskene dine skal svinne hen...eller så får du ta med deg paraplyen og ut å grave...

Oki, nattaklem fra nina og hennes trøtte drops

Englefryd sa...

Så smart med sånne krukker. Litt mere dekorativt enn papp ekser på benken ja:-)
Så deilig at jobbstarten har gått så fint. er jo ikke farlig når man har så flink mann!

Håper dere får en flott søndag.

Klem

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad kul med 17 maj. Har aldrig varit i Norge då men vad jag förstår så är det en stor festdag för er. Huset fullt låter farligt....

Stor Kram Anne

mette sa...

de var jo bare nydlie! så lurt!

Frøken Lykkelig sa...

Kjempefine krukker!! Ordentlig fine og den kassen var tøff!!!
Ja det er herlig med mannen hjemme som styrer og ordner.. det blir nå litt hektisk når alle skal ut av huset samtidig... men det går nå en liten tid.. så er det blitt en vane det også!
Kos deg nå disse ukene du har!!
Klem fra nord :-)

Maria sa...

Jättevackra burkar!

Made by KKann sa...

Flotte glasskrukker og annet stæsj på kjøkkenbenken! Herlig lekkert!

Ha en super mandag!

KlemKKann

Liv Elin sa...

Koselig blogg du har her ! dekorativ og praktisk med matvarer i glasskrukker!
De krukkene du har funnet var jo ekstra fine da- jeg bruker gamle Norgesglass som jeg har kjøpt på Loppemarked.

Det gjør seg veldig mye mer enn de store og plasskrevende pappeskene !

ha en fin dag videre
L - Husrom & Hjerterom

Zun sa...

Så jättejättefina burkar! Då gör det ju absolut ingenting att de står framme, snarare tvärtom ;-) Gillar även din trälåda, har kollat in liknande men inte kommit mig för att köpa någon än.

Ha det gott!
Kram Zun

Jannicke sa...

Hei.
Nå var det kjekt å titte inn til deg igjen ;o)
Flotte krukker,
jeg elesker slike glasskrukker. Dekorativt!
Godt å høre at du trives med å jobbe igjen. Og;ja, vær glad du har en som kan lage mat!
Her var jo gutta boys alene hjemme i helgen, og da ble det pizza hver dag... Dollys er tingen ;o).
De hadde vel trillet avgårde hvis jeg hadde lagt ut på en lengre reise!! Hahaha.
Ellers har jeg hatt en herlig helg i London. Nå er hverdagen tilbake, med alt det innebærer..
Ha en riktig fin ettermiddag!
Stor klem fra J.

LYKKEBO sa...

Så smart! Så dekorativt og lekkert!:)

God kveld:)

et kjært hjem sa...

Så deilig når noe kan være både fint og praktisk. Kjempefine krukker!