torsdag 1. mars 2012

Planleggingsperiode



Å pusse opp/ renovere ett helt hus er ikke gjort over natten. Mange rom er allerede pusset opp grundig, men enkelt (les: uten at vi har hatt tid til å gjøre dem helt personlig ennå - om du skjønner hva jeg mener).
Andre rom krever desidert mer planlegging. 

Når huset vårt ble bygget ble det bygget på/over ett gammel hus som stor der fra før, og nå står denne delen for tur. Vi har nå fått revet alt innvendig - så nå står bare ytterveggene og taket som en ramme igjen. 
 Denne delen av huset skal bli til foreldresoverom og bad. 

Ett så stort prosjekt krever mye planlegging, og jeg tror jeg har tegnet planløsningen her ett uttall ganger! 
Men nå har vi bestemt hvordan det skal bli - og vi er i gang!!

I tillegg til grovplanleggingen må det jo også finplanlegges - og jeg har funnet en fantastisk side på nett som heter houzz.com

Denne kan du også laste ned som en app på iPhone eller iPad.

Men jeg advarer - den er noe avhengighetsskapende...!!

Ellers er det jo vinterferie her på vestlandet - og om noen timer tar jeg ungene med meg ut på landet. Der har mine foreldre pusset opp ett av soverommene - og det ble knallfint!! 
Skal ta med meg kameraet  - så blir det nok ett innlegg om dette om ikke mange dagene!

So long!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Det blir spennene å følger disse projektene. Mine aktuele projekter er mindre mens jeg venter på å for gjørt de store!

Klem,
Vicky

Smineset sa...

Gleder meg sånn til å se hvordan det er blitt på landet og ikke minst hvordan soverommet deres blir. De siste bildene jeg så var litt rustikke... ;-)