tirsdag 4. januar 2011

Min mor sier alltid.....

 Min forteller meg hele tiden at jeg heller må kjøpe færre
men o r d e n t l i g e ting av god kvalitet!
Det er ikke allid like lett det, men da vi fikk pengejulegaver bestemte jeg meg ganske fort at pengene skulle øremerkes skikkelig sengetøy!

 Helt siden jeg for mange år siden kom over Lexington -sengetøy til halv pris i en butikk som skulle slutte å selge det, har jeg vært helt frelst. Det er så utrolig behagelig og deilig - ekte hverdagsluksus. Men nå er det jo sånn at det er ganske stive priser på dette merket, så det blir leeeenge mellom investeringene. Det var derfor stor stas å kunne gå og plukke seg ut ett par sengetøy med god samvittighet. Det var jo tross alt en gave.

 Glad og fornøyd stod jeg der i kassen og betalte for det fine hvite, blå rutete sengetøyet. I det jeg var på vei ut av butikken tar jeg ett lite øyekast på salgs-bordet med julevarer. Og hva ser jeg der? Jule-sengetøy på 40%!!! Dette var jo for godt til å være sant. Man trenger jo slettes ikke å ha rødrutet sengetøy kun til jul!! Så dette måtte jo også bare bli med hjem. 
Så nå er penger- å- bruke- på-januar- salget budsjettet helt sprengt - ikke mer shopping på meg, men jeg er den lykkelige eier av hele 4 Lexington sengesett! Det er mer en bra nok!

Du da? Har du gjort noen "lykke" kjøp på salget??

25 kommentarer:

mi-rachel sa...

åååå....me like a lot!
jeg var ute i går og kjøpte masse klær til ungene,
med rubens sitt visa kort:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Mitt forsett i 2011 er å minske pengebruken. Ikke kutten det ut, men minske den. Viktig forskjell. ;P

Så jeg handlet litt julepynt til halv pris i romjula, men det er det. Det fine med julepynt på salg etter jul er jo gleden over å pakke det opp i desember 2011! ;)

KROnPRINSESSENE sa...

Så FINT :)
Jeg har kjøpt noen interiør-ting(ikke salg typisk nok!,) og en del klær til ungene. Elsker når jeg får klær til halv pris :)
Tenker du gleder deg til å ta sengetøyet i bruk...
May Helen

Unknown sa...

Superfint sengetøy! Jeg tror det lønner seg å kjøpe god kvalitet i lengden. :)

Ingvild sa...

LEKKERT...
Et kjempekupp.

Klem,I

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Aa, så heldig du er. Lexington er jo så lekkert, men også dyrt;). Trenger ikke noe sengeteppe når du har redd opp med Lexington iallefall ;-).

Selv har jeg faktisk ikke vært på noe salg ennå.. Tenkte å ta meg en tur når jeg får bilen min. Tror ikke mannen min er så interessert å kjøre meg rundt til diverse butikker hehe.

Klem fra Marilinn

Unknown sa...

4 sett! Oooh lykke!! Så heldig du er, de er rålekre:) Litt lettere å investere i slikt når det er en gave, men skjønner godt at du ikke klarte å la det rutete være;) Her har vi dobbeldyne, så det begrenser seg veldig hva jeg får tak i av sengetøy..

Klem i natten;)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

De va virkelig fine...ønsker meg sånn jeg også!!
Har til min store sorg ikke vært på salg...bor GANSKE avlegs til, så shopping er noe vi gjør noen gang i året, men jeg skal love you, at DA asså shoppes det til den store guldmedaljen ;o)=

Smultron på ett strå sa...

Vilket fynd! Du gjorde helt rätt som passade på att köpa, 40% är ju riktigt bra! Jag drömmer om Lexington sängkläder, men har inte unnat mej lyxen - ännu!//kram maria

Anita fra hjerterommet sa...

ÅÅ så lekre, heldig da, 40% er jo ganske mye:))

Ha en flott dag.

Dittemor sa...

Syns du har gjort gode valg!!!
Vi fikk også penger, og har kjøpt oss sofa på salg! ndelig skal vi blitt kvitt hyttesofaen i det leide og møblerte huset. Forhåpentigvis kvitt tresmak i rompa også:) Levering i løpet av dagen.

små og store drømmer sa...

Lexington er jo helt fantastisk :)
Selv har jeg ingen sengetøy, bare en haug med putetrekk!?!?
Også fikk jeg morgenkåpe til jul som jeg ELSKER :)

Mrs S sa...

ååå, så herlig! ja jeg er helt enig; ferre ting, men med god kvalitet er det beste! Følger ikke alltid dette selv, men det er grunnfilosofien min;)

Nyt de nyydelige sengetrekkene!!

Stor klem

Anonym sa...

jeg har kanskje til gode å prøve akkurat det - så det er det derfor jeg ikke bruker de penger på slike ting??? Er ikke sikker på at de har Lexinton her heller;-) Her begynner januar salget 7 januar og her må vi kjøpe klær til ei STOR jente på 7 år, hun ligner litt på mora si med gorilla armer og bein og ikke noe er langt nok til henne - en ting er inni støvlettene, men når småskoene kommer fram er det kanskje ikke like kult med høyvannsbukser...

ELLEMELL sa...

kjempelekkert:)
man trenger litt hverdagsluksus- og å legge seg i slikt sengetøy er en perfekt avslutning på dagen:)

klem ellemell

borghild sa...

Så fin blogg du har! Flotte bilder og gjennomført stil! :)
Lexington har jo sååå mye fint, så skjønner godt du måtte kjøpe sengetøy derfra, og når det er på salg i tillegg, så er det jo dumt å la vær, ikke sant?;)
Det første jeg kjøpte til minstemor i huset da vi fikk bekreftet for andre gang at det var en jente, var et lyserosa pledd med hvite stjerner fra nettopp Lexington, hadde sett på det lenge, og det er fortsatt en favoritt:)
KLem B:)

Line sa...

Veldig veldig enig, selv om jg ikke alltid klarer å hode meg ri den få-men - ordentlige-ting- teorien!! Har også noe sengetøy fra lexington ig der er fantastisk!!! Heldig du var som fikk fire! Klem

et kjært hjem sa...

Helt enig med din mor, når jeg kjøper litt ordentlig med en gang setter jeg pris på det mye lenger! Kjempefint sengetøy, så gøy at du fikk et sett på salg også! Ha en koselig dag! Ane

Anette Willemine sa...

Lekkert! Heldigvis et merke som har kvalitet etter prisen. Sengesett i slik kvalitet vil holde i utrolig mange år. :)

Tenkte jeg skulle ta meg en tur på salg i morgen. Leter etter konkrete vinterting, så jeg håper jeg finner noe fint! :)

Ha en fin kveld!

Klem,
Anette Willemine

Vibeke / Mammas Hus sa...

Amaryllisen mine veltet i fjor, så løsningen med Norgesglass på en blogg tror jeg (ganske trolig) var veldig smart! :) Neste år skal jeg pynte med litt mose også, det tror jeg blir fint! ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det har vært 50% rabatt i en måneds tid nå, så ja, masse er borte.

9.mars åpner webshop'en igjen! ;)))

liebelein sa...

First I wish u a happy new year...
your new pics are so nice...love Loxington as well...
will come back very soon...

best wishes kristin

Nina og cocobongoo sa...

*smiler* heldiggris:)
Gratulerer så mye med deilig og lekkert sengetøy.
Vi har også sengetøy fra Lexington- my favorite:)
Ha en herlig kveld!
Smil og klem
Nina

Livy sa...

Så herlig!!! Jeg kjenner igjen go'følelsen av å komme over slike kupp! Jeg ønsker meg også Lexington sengetøy :-)

Her har det ikke blitt shoppet så mye på salg, men jeg har faktisk funnet rett så bra priser på endel leker(lego, my little pony etc) så jeg har shoppet litt for å ha som bursdagsgaver utover - så kjekt å ha i hus :)

Ønsker deg en fiiin fredag!
Klem fra Livy

Stjärnor & Champagne sa...

Mmm snyggt och håller med din mor:) Ha det bäst kramkram A