fredag 4. juni 2010

En liten Q & A..og ett spørsmål til deg

For ett par dager siden fikk jeg en utfordring sendt min vei fra Anne Grethe, med den koselige bloggen Potrinas Potlerier. Hun gav meg den fordi hun ville bli bedre kjent! Hva er vel mer hyggelig enn det??
.
Utfordingen er å besvare ett lite knippe spørsmål - so here goes!
.
Morgenens nedtur:
Minsten er febersyk og ikke i form - jeg ble hjemme med han, mannen pakker og drar avgårde på minihelgetur med jobben.
.

Utenfor mitt vindu:
Er det en hage som viser seg fra sin aller beste beste side nå om dagen, for på denne tiden av året blomstrer kirsebærtrærne, syrinen, og spireaen...Utrolig frodig og nydelig.
.

På mitt fjernsyn går:
Vet ikke, men jeg venter på Detektimen på NRK. Håper ikke den er alt for skummel...
.

Jeg har på meg:
Ett par gamle kakifargete capri-busker, svart singlet og svart cardigan.
.

I dag skal jeg:
I dag har jeg vært hjemme med syk sønn samt hatt mine jenter og naboens jenter her siden det er skolestreik. De minste jentene kunne gått i barnehagen, men vil selvfølgelig ikke det når de store jentene får være hjemme. Vi har kost oss i solen og drukket mye smoothies.
.
Nå er alle i seng og mor skal legge beina høyt og bare se på TV...
.
Men jeg vil heller:
Ingenting annet egentlig...burde vel heller ville brette sammen de 4 vaskene med klær som har vært tørket ute i dag...nei, de ligger fint i en haug til i morgen.
.

I vinduskarmen står:
...det i øyeblikket en hundebamse, en bil og duplomennesker. ;)
.
I helgen skal jeg:
Bare kose meg med mann og barn. Været skal være bra, håper Mikkel blir frisk, slik at vi kan "bo" utendørs disse dagene.
.

Morgendagens lykke:
Mannen kommer hjem - og vi er igjen fulltallig!
.

Dette bildet har dere aldri sett:


Fra vår lille danseoppvisning i bryllupet...


Så...Ett spørsmål til deg:

Lille Mikkel fyller 2 år om ett par uker, og jeg/vi er vet ikke hva vi skal gi han.

Hva gir man en 2 årig gutt?

Hvis noen har noen kreative forslag eller gode tips så vil jeg gjerne høre.


Det kan være alt fra leker, klær, stæsj til rommet etc....

9 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Det var en bra utfodring. Vad tråkigt att lilleman är sjuk, hoppas att han blir frisk snart. Ja vad ger man en 2-åring? Duplo kanske, det är bra...Bilar verkar jhan ju vara intresserad av...Ja det är svårt. Tyvärr får du vara lite nyfiken ett tag till men jag kan avslöja att det handlar om....Näevars nu skojar jag med dig hihi/ Ha det gott och krya på er Kramis A

Ragnhild S sa...

Heisann du;)

Takk for hilsen inne hos meg! Har vært så fraværende det siste halve året på grunn av iherdig oppussing, lite fritid og særdeles ustabilt nett! Nå tror jeg at jeg er back in buissness;) Lovte deg jo oppussingsbilder fra huset, så de skal jeg komme med snart;)

Men over til noe annet! -Du har jo giftet deg jo!! GRATULERER!!! Herlighet så gjennomført og flott! Og for en vakker brud! Jeg er helt imponert her jeg sitter!! Du har virkelig vært flink med forberedelsene og dokumenteringen! Bildene som din bror har tatt var også fantastiske! Artige poseringer!! *Flinke du!!*

Stor klem til deg;)

mi-rachel sa...

he he..kult bilde.
det er ingen problem ift gledelig,vi linker bare til det innlegget liksom:)
håper mikkel-gutten din er frisk i morgen!

Anonym sa...

Trehjuls - sykkel..?
Det lurer vi på til vår(snart ) to -åring:-)
God helg,
klem Hege.

Jannicke sa...

Hei.

Jeg ville, uten tvil, tatt turen til Rubens Varme Gleder (Veterlisalmenning).
Den lekebutikken er SÅ fantastisk. Da nevøen min ble 2 fikk han en litt sånn retrolignende bil som er kjøpt der.. Den er så fin at moren (som er interiørgalen), lar den stå midt i stuen :o)
Kjenner jeg deg rett, så ville du trivdes med en slik bil!

Ha det fint, og god helg!

Klem J.

Jannicke sa...

...nb : Dette er en bil han kan sitte og kjøre i.. Ikke eletrisk, mulig er det pedaler (akkurat det er jeg litt usikker på). men det er altså ikke en liten lekebil!

NestenPerfekt sa...

Min 4-åring fikk ein fin/lur gave av sin mormor, som eg synst var ein god idè. Ein fotoalbum av den sorten med plastlommer og plass til mange bilder. Den var allerede halvfull av bilder, f.eks fra sommerferie hos mormor og morfar o.l. Mamma hadde sydd et fint trekk til albumet i et morsomt barnevennlig stoff og sydd navnet hans på.

Bilder er alltid kjekt å kikke på, og når familie og slekt bor litt langt vekke er det koslig å kikke på bildene og snakke om de som vi ikke ser så ofte :-)

Love Peace Pionies sa...

kult bilde!!!
fortsatt fin helg
håper guttemann er frisk!
klem

Anonym sa...

Hei! fine blogg.har ein liten gutt her som nett fylte 2 år.Vi kjøpte trampoline.Han er så fornøyd.Han hopper og hopper og eg koser meg i hagen ;-)
ellers er han glad i små biler og store biler..og dyre bøker er jo alltid populært,spes med lyd...Du finner sikkert på noe :-)