søndag 22. august 2010

Minipavlova - ikke helt fornøyd





Ikke akkurat kjempefornøyd med minipavlovaene. Det begynte vel for alvor å skjære seg når Mikkel (2 år) fikk tilgang til marengsbunnene og hamret løs på dem....gikk noen knas da ja. Før det burde jeg  hatt mer rød konditorfarge i marengsen, flatet de mer ur samt stekt de litt lenger.

Ellers burde jeg pisket kremen litt lenger slik at ikke all toppingen rant av så lett...I tillegg tror jeg det hadde vært lurt å bruke lettere bær som blåbær eller rips e.l

(Fulgte ikke en oppskrift men hadde ett mentalt bilde av minipavlova jeg har sett i ett interiør magasin, og når jeg tenker etter var de pyntet med blåbær, ikke uten grunn, og bunnen var mye mer farget...)

Jaja, men lærer jo av sine feil - og heldigvis spilte ingenting av dette noen rolle på smaken - for de smakte akkurat som de skulle! Altså kjempegodt...og bursdagsbarnet (mamma) var veldig fornøyd, og det er jo det aller viktigste!

Marengs:

5 eggehviter
3 dl sukker
1 ts bakepulver
bitte litt salt
(evt konditorfarge)

Visp alt sammen til det er helt stivt.

Steking:
Litt usikker.... 
Prøv 130 grader i 1 time...kanskje lenger.

Fyll:
Visp en pk kremfløte
1 pk vaniljekrem

Blandes

Pynt med bær.

8 kommentarer:

Jannicke sa...

jeg er sikker på de smakte vidunderlig :o) kaker som er litt "på halv 8" er jo bare sjarmerende! Og når sant skal sies : jeg syntes de så riktig så lekre ut!
Klem J.

Hem och Lycka sa...

Ser supersmarriga ut och så fina! Jag bakar inte alls numera och kan knappt testa nya recept heller, gravidhjärnan funkar inte i dessa tillfällen ;-) utan det blir bara fel fel fel :-D

kram Mia

Hasigamas mamma sa...

Jeg hadde spist dem :) Så veldig gode ut ;)
Klem
Lise

Smineset sa...

Nam... Disse så gode ut! Tusen takk for nyyyydelig gave til lilletutta. Ringer deg senere!

Klem ;-)

starsathome sa...

smaken er viktigst vettu,og du hadde jammen lagt dem opp så lekkert at selv hellstrøm hadde tatt en bit;)
klem fra kakemons;)

Jill sa...

Smaken er jo utrolig god selv om kakene ramler litt sammen :-)
Jeg hadde total PavlovaDISASTER tidligere i sommer...
Middagen var fortært gjestene satt spent å ventet på kakaevidunderet som plutselig bare rant utover..
Mens jeg bar kaken til bordet rant krem og bær etter meg på gulvet som en søt og klissen sti....
Kremen ble rett og slett ikke stiv nok etter at den ble blandet med vaniljekremen.
Men til tross for bær og krem utover både gulv og bord, så smakte kaken fantastisk!!!!

Christine sa...

Mmmmm dette ser kjempe godt ut, og dette skal jeg prøve å lage en dag=))

Anette Willemine sa...

De så nydelige ut. Smaskens! Er sikker på at de smakte herlig for det!

Klem,
Anette Willemine :o)